11 grudnia 2011

Wojna w buduarze!

Damy balują, a dżentelmeni walczą :)

0:14 - 2:17


Ale nie o Waterloo będzie dzisiaj mowa - dzisiaj będzie o bitwie, a właściwie jej rekonstrukcji, którą widziałam w zeszłym tygodniu:



Bitwa pod Austerlitz (Sławkowem) odbyła się 2 grudnia 1805 roku. Była to zwycięska i zarazem jedna z dwóch najbardziej słynnych bitew Napoleona. Przegranymi byli Rosjanie i Austriacy.
Rekonstrukcja walk odbywa się co roku w czeskim Slawkowie, ja byłam już drugi raz :)





W tym roku na szczęście nie było śniegu, który może bardzo przeszkadzać (w zeszłym roku było go po kolana, myślałam, że zamarznę).
Wojska również były lepiej rozmieszczone (co roku pokazywany jest inny fragment bitwy) i cała potyczka rozgrywała się tuż przed oczami :)


moje ulubione zdjęcie :)

Walkom towarzyszyły liczne wystrzały z armat i mniejszej broni palnej.


Po bitwie, w centrum Slawkowa jest jarmark napoleoński, na którym można pobratać się z żołnierzami przy ogniu, grzanym winie i żołnierskich piosenkach. Tym razem niestety zabrakło na to czasu, a zdjęć z zeszłego roku nie pokażę :P
Musicie mi uwierzyć na słowo, że nastrój po bitwie jest na prawdę niesamowity, jak na zwycięstwo przystało!


Szkoda, że nie rekonstruuje się balów (no, rekonstruuje się, ale w Szwecji, a to za daleko :( ). Niedawno szukałam grup, które się tym zajmują (i są niedaleko), ale nic nie znalazłam.
Trudno, będę szukać dalej i może trafię w końcu na jakiś bal.

Tymczasem, pozdrawiam (:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz