4 marca 2018

Biszkokty migdałowe / Almond 18th century biscuits


Najwyższy czas na trochę osiemnastowiecznego gotowania! Wyznam, że te migdałowe biszkopty robiłam chyba ze 3 razy i zjadałam jeszcze przed zrobieniem zdjęć na bloga! To chyba w sumie wystarcza im za reklamę ;) 

Do you want something sweet to brighten up the late winter days? How about 18th century recipe almond biscuits? I confess, I had to make them 3 times to make this post happen - they were gone within a second, before I even managed to prepare camera for photos! ;)


 (english below)
 
Przepis, jak w większości dawnych przepisów nie jest wcale trudny. Jedyną niedogodnością może być miażdżenie migdałów w moździerzu. Komu się nie chce, może użyć robota kuchennego (ale wtedy będzie mniej tru ;) ) albo kupić mąkę migdałową (ale wtedy nie będzie w nich tych fajnych kawałków do pochrupania).

Potrzebujemy: 
1/2 funta (114 g) migdałów
3 żółtka
4 białka
1 uncję (28 g) mąki
4 uncje (112 g) cukru

Co robić:
Utłuc obrane ze skórki migdały w moździerzu, podsypując cukrem (ja lubię sobie zostawić trochę większych kawałków migdałów). Ubijać przez 15 minut z mąką, żółtkami i cukrem. Osobno ubić białka na sztywno i połączyć z masą.
Przepis mówi o wykonaniu prostokątnych foremek z papieru. Zrobiłam raz takie, co mogliście obserwować na moim istagramie w sekcji stories - kwadratowe biszkopty na zdjęciach upiekły się właśnie w nich. Resztę piekłam w zwykłych foremkach do muffinów. Można też upiec je na kształt makaroników (próbowałam i wyszły fajne) lub w każdej innej małej formie.
Moje biszkopty dodatkowo przyozdobiłam konfiturami i domowej roboty czekoladą, ale bez niczego są równie dobre. 

Powodzenia!

 
I was using recipe from 1783 (1808 edition), polish cookbook 'Kucharz doskonały', where recipes are mostly french based, with addition of polish ones. 
This one is simple, what is not much surprising, as all of them are not complicated, really. The only difficult part is crushing almonds in a mortar - one needs to have a lot of strength in hands! But you can skip this part by using modern machine or almond flour.

What we need:

almonds, 1/2 pound (114 g)
3 yolks
4 whites
flour, 1 ounce (28 g)
sugar, 4 ounces (112 g) 

What to do:
Peel the almonds and crush them in mortar adding little sugar. Beat them with egg yolks and the rest of sugar (15 minutes). In separate dish beat egg whites stiff and mix everything together. 
The recipe says to make square paper forms. I made such, what you could see in my instagram stories some time ago. The square biscuits in the pictures are baked in such forms. You can use common muffin forms as well or bake them in macaroon shape (I tried and it was ok) or any other form you wish. I decorated mine with jam and homemade chocolate.


6 komentarzy:

  1. To będzie mój pierwszy komentarz na Twoim blogu.

    Te ciasteczka wyglądają przepysznie! I przepis naprawdę łatwy. Mam w kwietniu urodziny, to sobie takie upiokę. Tyle, że dwie porcje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za pieczenie! Daj potem znać, czy wyszły :)

      Usuń
  2. wyglądają cudnie, jak i cała sceneria Twoich zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha, moździerz to jedno z moich ulubionych narzędzi w kuchni :) Nie będę narzekać, robot może poczekać.

    OdpowiedzUsuń